Brain Candy

Dags att avhandla Kidsens hittills enda långfilm Brain Candy. Den är kultförklarad i KITH-kretsar och inspelningarna kantades av mer bråk än vanligt. Dave och Scott talade inte med varandra, förutom när de hade repliker. Dave Foley lär dessutom av fansen ha fått skulden för KITH:s uppbrott (han lämnade truppen under manusarbetet).
:
Filmen i sig är en renodlad långfilm där killarna spelar många olika roller. Bland annat förekommer en Danny Husk-liknade figur, Marks Nina Bedford och Melanie samt den kontroversielle Cancer Boy (som för första gången dök upp i Kids in the Halls allra sista avsnitt). Historien handlar om att ett gäng forskare har fått fram ett anti-depressivt piller som får folk att minnas sina lyckligaste stunder. För att få börja tjäna pengar så fort som möjligt så börjar pillret säljas med omedelbar verkan utan att man har hunnit forska på bieffekterna. Och bieffekter kommer. Helt plötsligt blir det en kamp mellan forskarna och företaget.
:
Jag såg filmen när den kom på svensk TV första gången och jag har den inspelad på VHS. Tyvärr har jag bara sett den en gång hittills, och det första intrycket var att den inte var dålig men inget jag ville se igen (detta var i slutet av 90-talet, början av 00-talet). Dock har jag sett några klipp på YouTube. Nu har jag läst så mycket om bråken kring inspelningen och eftersom jag är ett Foley-fan så känns det inte så kul att se filmen igen. Att veta om bakgrundshistorien kan förstöra även den bästa filmupplevelsen. Vad tycker DU om Brain Candy?
:
Här kan du köpa filmen.
:
:
:
:
Bild från scenen I'm gay från Brain Candy


(Bildkälla)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0